Pět tibeťanů

29. října 2013 v 9:21 | Luca |  Sport
Pět tibeťanů je soustava pěti cviků, které se začaly šířit po první světové válce v době kdy nějaký důstojník britské armády Bradford zamířil do Tibetu, kdoví proč, ale byl tam a slyšel o nějakém klášteře, kde jsou mniši co oplývají věčným mládím.




Tak tam zašel, byl tu už starší pán, šedivěl, šedesátka na krku a vůbec to šlo z kopce a podle toho, co se povídá, hrozně omládl právě díky této soustavě pěti cviků (prý jich dokonce existuje šest, ale k tomu se dostanu) no a samozřejmě díky správné stravě jako je zeleninka, nějaké placky, ovčí sýr a co tam tak asi mohli jíst, že, sem tam ještě nějaká semínka atd.



Bradford, to tedy rozšířil. Pět tibeťanů mají mít tedy kromě omlazujících účinků (a víte, že to je možná pravda? :D Já je nějaké čas cvičila a už nějaký čas vypadám furt na patnáct a to mám dvacítku na krku -.-) Tedy kromě omlazujících účinků, mají tibeťané otevírat čakry, vaše zablokované místa, celkově zlepšují ohybnost páteře, pomáhají při bolestech (i těch menstruačních dámy), díky rozproudění čaker také dodávají energii, proto se doporučuje je cvičit ráno, mají pozitivní dopad na psychiku, rozpouští stres.

Ideálně by se měli tibeťané cvičit 21 krát každý cvik. Více se nedoporučuje, ne že by Vám to asi ublížilo, ale nejlepší výsledky jsou právě při dosažení čísla 21. Kdoví možná do toho zasahuje i nějak numerologie.. Ráno Vám to podle zdatnosti zabere cca. 15 - 25 minut. Ačkoliv se to nezdá, tibeťané jsou poměrně nároční, takže se doporučuje si pomalu cviky přidávat. Začneme např. na cvičení 5 krát každý cvik a za půl roku se dopracuje ke každému cviku 21 krát. Minimálně by se měli tibeťané cvičit každý cvik 3 krát. Tibeťané jsou doporučovány pro všechny věkové kategorie, od capartíků po prabáby. Dokonce i těhotné ženy se tohoto cvičení nemusejí vzdávat, samozřejmá je jistá opatrnost a nesmí tam být snaha jít přes svoje síly.

Co se týče toho šestého tibeťana to je vlastně jen cvik na dech a pracuje se zde se sexuální energií. Nejlépe se sexuální energií, která se jaksi ven ne... nedostává. No prostě, jestli nešukáte jako já, tak to je pro vás ideální, protože tuhle sexuální energii, která je ve vás můžete díky šestému tibeťanovi přeměnit v energii životní, čakry se otevřou a tato jinak sexuální energie se vám dostává do celého těla. Takže jestli ho chcete cvičit, doporučuje se sexuální abstitence. Ale znáte to, je kolem toho spoustu keců a kdysi se to bralo jinak a dnes se říká, klidně si to zacvičte i když se množíte jak králíci, nic vám to neudělá. Akorát se naučíte fajn pracovat s dechem. Takže směle do toho, vášnivý čtenáři :)

Můj osobní názor:

Tibeťany jsem cvičila, asi dva měsíce vkuse od té doby, když je chuť a čas. Musím říct, že nejideálnějí a nejkrásnější čas, kdy jsem je cvičila byl v létě ráno v šest hodin při východu slunce před snídaní. Prosvítalo, foukal jemný vánek a já to cvičila na zahradě. Nádhera. Pak máte skutečně pocit, že jde o rituál. Bylo to příjemné, prostupovala se mnou pokora, zpomalila jsem a nahlížela na chvíli jinak. Není nic hezčího než vycházející ráno. Teď k účinkům, zlepšení fyzické kondice a ohebnosti je bez debat, mám nízký krevní tlak a skutečně mě dokázaly tibeťané probrat, takže další klad bych brala jako cvičení proti únavě, věřila bych i tomu stresu a zlepšení psychické stránky. Další věc je že jsem si docela dost zpevnila tělo, dokonce jsem nabrala i nějaké ty svaly na nohou a rukou. Ono se to nezdá, ale každý den dvacet minut udělá to svoje. Pět tibeťanů je skutečně vypracovaný soubor cviků, který je na protáhnutí celého svalsta. Speciálně zádového, což bylo pro mě nejlepší. Ze všech cviků jsem si nejvíce oblíbila poslední, tuším že v józe se mu říká hora - miluju tenhle cvik, na páteř není nic lepšího. Nejobtížnější mi přišel cvik třetí. Takže ve zkratce, je to jednoduché na zapamatování, je to rychlé, je to povzbuzující, je to fajn a když budete mít to štěstí, budete vypadat furt na patnáct jako já :))



 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Slečna A. Slečna A. | Web | 29. října 2013 v 12:44 | Reagovat

To musím vyzkoušet! :) Bohužel, až někdy budu na koleji sama, nebo doma. Ale všechny ty výsledky potřebuju! :D :))

2 maigreur-m maigreur-m | Web | 29. října 2013 v 18:28 | Reagovat

no, musím se přiznat moc času na jídlo sem dnes neměla, jinak bych si togo dala víc

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama